Tuesday, February 21, 2017

[古典文學入門(一)ep.12]從夸父追日談神話之多向詮譯 兼談陶淵明讀山海經其九

神話同文學有咩分別呢?
有唔少文學史會包埋神話,視神話亦都係文學嘅一種
呢種講法係無錯嘅
但我地要理解到神話同文學係創作方面有好大分別
神話:集體創作 口耳相傳 源於先民嘅幻想
文學:個人創作 著書定冊 源於作者嘅情思


我地前面提過,閱讀文學係多向嘅詮釋,唔好太妄求作者本意
係神話閱讀,我地更加理解到多向詮釋嘅重要
因為神話嘅作者係多人,更可能唔係同一時代
所以我地每一個人閱讀神話
都係一種再創造,由新嘅讀者發現神話新嘅意義
呢樣亦都係神話迷人嘅地方,吸引左千古至今好多人埋首古籍



陶淵明讀左夸父追日嘅神話,寫左讀山海經十三首其九:


夸父誕宏志,乃與日競走。



《山海經·海外北經》載:
「夸父與日逐走,入日。渴欲得飲,飲於河、渭。河、渭不足,北飲大澤。未至,道渴而死。棄其杖,化為鄧林。」








夸父追日,有學者話係代表中國先民農耕對太陽嘅崇拜
亦有話係因為乾旱對水嘅渴求
但呢種研究係屬於學術嘅
我地當佢係文學閱讀,會更加有趣味
陶淵明對夸父係欣賞嘅
視佢追日之志為宏大嘅志願,係對理想嘅追求


俱至虞淵下,似若無勝負。
神力既殊妙,傾河焉足有?
《山海經·大荒北經》載:
「夸父不量力,欲追日景,逮之於禺谷。將飲河而不足也,將走大澤,未至,死於此。」


虞淵:即禺谷,傳說中的日落之處。
夸父到呢邊仲係好似無勝負,依然未輸比太陽
殊妙:佛家語,即玄妙無窮

傾河:飲哂成條河嘅水

夸父係有趣嘅,因為係山海經入面
對佢嘅講法有時係唔同章節入面
係互相矛盾,集體創作嘅特色
呢到對夸父有不自量力嘅詮釋
但陶淵明嘅評價係正面,正呈現左再創造嘅魅力


餘迹寄鄧林,功竟在身後。


《山海經·海外北經》載:「棄其杖,化為鄧林。」
呢到係陶淵明捕捉到嘅一個文學中極美嘅意象
夸父追日,死前拋開手杖
手杖化作一片樹林,名叫鄧林
生前對追求理想嘅堅持,死後嘅精神依然不滅
由抽象嘅概念,變成具體嘅事物,餘蔭萬世
陶淵明果然係一個詩人,詩人嘅目光
看出夸父神話最動人嘅地方,賦予左佢一種美麗嘅解讀
最後再讀一次:


夸父誕宏志,乃與日競走。
俱至虞淵下,似若無勝負。
神力既殊妙,傾河焉足有?
餘迹寄鄧林,功竟在身後。


高質討論:


#246張繼聰相繼失聰
On9 一問
其實夸父追日既動機係乜?點解崇拜太陽就要追住佢?佢想奔向太陽?神話無一致解釋?

#249月影成三人

我都想知,其實以我角度睇,佢追日係不切實際,追求不存在可能性嘅結果。不過可能現實中每個人都同佢一樣


不過陶淵明睇到欣賞佢嘅地方真係好值得我地學習。
特別係佢個句功竟左身後,我睇到真係嘩嘩聲。個種看透世事,深明真理嘅感覺。


因為功竟在身後呢句其實背後帶出嘅道現好多而且有種真理嘅感覺,特別係加埋夸父前面嘅故事。


#246張繼聰相繼失聰

On9 一問
其實夸父追日既動機係乜?點解崇拜太陽就要追住佢?佢想奔向太陽?神話無一致解釋?
呢個問題好好

#254戈登探長

根據學術界嚴肅嘅吹水
多數都係把神話視為先人對自然萬物變化嘅解釋
又或者先人對某事物嘅崇拜或恐懼
夸父追日,有人話夸父係一個部落
有人話夸父追日表現左中國農民對太陽嘅崇拜
追太陽點解係崇拜?呢個都係好吹水
無太陽就無農作物?日出而作嘅穩定?太陽太勁會整死人?
都有人話夸父追日飲哂河水係對旱災嘅恐懼
神話之所以係神話,即我地係無一個完全正確嘅解釋
除非我地能夠通靈,否則所謂嘅學術定論,其實都係吹水多

No comments:

Post a Comment