Tuesday, February 21, 2017

[古典文學入門(一)ep.6]陶淵明金剛怒目之姿


如果想像文學、作家為圓形
我地嘅閱讀必然係站在圓外
從某一方向去切入必定有一局限
所以我地會有咁多評論、文學理論
正係想認識更全面、更加好  

魯迅評價陶淵明為金剛怒目 
其實主要目的係為左糾正前人睇法
希望更加全面去睇陶淵明嘅面向 
「金剛怒目,所以降服四魔;菩薩低眉,所以慈悲六道。」
世人多以為陶乃菩薩,忽略左佢嘅金剛  

陶淵明雜詩十二首
可以從中體會佢對年少時嘅追憶
雜者,不拘流例,即係無法分類之人生雜感
故曰人生無常,雜感萬端  
我地黎讀讀雜詩其五

憶我少壯時,無樂自欣豫。
猛志逸四海,騫翮思遠翥。


:飛舉貌
遠翥:遠飛
後生時成日都過得好開心
而且覺得自己係有能力改變世界  
降服四魔,立下一番功業

荏苒歲月頹,此心稍已去。
值歡無復娛,每每多憂慮。


隨住年月逝去,已經磨損左自己嘅志氣  
就算有喜事都無咁開心
對比起無樂自欣豫真係好多煩惱

氣力漸衰損,轉覺日不如。
壑舟無須臾,引我不得住。


壑舟:喻時光流逝、生命變化
唔係唔想好似以前嘅金剛怒目
而係命運決定了各自有路走
有好多事都返路唔到轉頭 

前途當幾許?未知止泊處。
古人惜寸陰,念此使人懼。


人生未來到底仲有咩可能? 
死後又會去咩地方?
上面講過陶淵明係現世主義者
亦可見於佢追憶少年金剛怒目之句
人生只像一張草稿,所有野只有一次

最後大家再讀一次:  

憶我少壯時,無樂自欣豫。
猛志逸四海,騫翮思遠翥。
荏苒歲月頹,此心稍已去。
值歡無復娛,每每多憂慮。
氣力漸衰損,轉覺日不如。
壑舟無須臾,引我不得住。
前途當幾許?未知止泊處。
古人惜寸陰,念此使人懼。




雜詩十二首入面
仲有唔少精彩嘅詩句
無方法全部都講所以選左當中佳句黎讀  

雜詩其一 為十二首組詩立下定調

人生無根蒂,飄如陌上塵。


極好嘅比喻
中國傳統詩詞成日會見到
飄零、浮萍、塵埃
無一不如人生  

其二

欲言無予和,揮杯勸孤影。
日月擲人去,有志不獲騁。


呢句可同上面細讀其五並列  

其四

孰若當世士,冰炭滿懷抱。
百年歸丘壟,用此空名道!

冰炭滿懷抱乃奇句  
比喻昔日患得患失於功名利祿之間
不如追求自由自在
亦肯定左自己嘅田園生活

No comments:

Post a Comment