Monday, February 27, 2017

[古典文學入門(一)ep.15]問征夫以前路,恨晨光之熹微 陶淵明講後記


唔經唔覺,已經到左第一講完結嘅時候啦
用陶淵明做主題,十五篇文
其實講到一半,我已經覺得用陶淵明係好好嘅入門
至少我地都叫聽過佢個名啦,叫熟熟地
佢又對後世影響好大,樹立左好多文學傳統
以前我成日問:佢算唔算偉大嘅文學家
係我講桃花源記果陣,就搵到答案,佢係當之無愧嘅


老實講,係之前我唔算好鍾意陶淵明
有老師同過我講,當你到左中年,就會睇到好感動架啦!
文學嘅閱讀,離唔開我地嘅人生經驗
因為我地係以成世嘅經歷去感受文學
但係除左呢種本身個底夠勁嘅閱讀,係咪可以有另一種方法呢
如果佢地係咁嘅:
豐厚之人生經驗>閱讀文本>生出許多感慨、思考>化之為文
我地呢種普通人係咪可以咁:
人生經驗不足>參考旁人的看法>閱讀文本>搵到屬於自己的感受

陶淵明係一個好豐富多面向嘅文學家
正如好多巴絲打提出會唔會講埋邊首邊首作品果陣
就係證明左陶淵明仲有好多作品值得睇
但文學係談不盡,我相信跟住談過嘅作品
大家已經對陶有一個基本理解,可以用呢條鎖匙入門



《論語》:「夫子之牆數仞,不得其門而入」
人生最徬徨無助嘅時候,通常係知道自己想要咩嘢,但又搵唔到門口行入去
教科書支離破碎嘅知識,成日比到我地睇咩係文學之醜
而唔係比我地見到咩係文學之美
文學離唔開人,一個又一個驚世嘅文學家,先係核心
透過認識佢地,一篇又一篇嘅作品,先可以深入文學
呢一道門,或者唔係最好嘅
但我保證,呢一道門,永遠為有心人而開

《歸去來辭並序》:「問征夫以前路,恨晨光之熹微」。
我直接開左個Blog黎放文,方便自己又方便人地:
http://deliver90.blogspot.tw/
之後嘅前路係:
1.每逢星期日係呢邊更新古典文學入門post
2.再開一post,暫時未定主題
3.唔定期嘅文藝短評
晨光雖然好微弱,卻能照亮斗室,假如你願意擘大隻眼嘅話

總之,廢話唔再講啦
希望各位巴絲打繼續支持啦!
  

No comments:

Post a Comment