Sunday, February 18, 2018

[古典文學入門(六)Ep.8]愛人注視:你講你愛我! 嘗讀李清照減字木蘭花(賣花擔上)

是月季春,萬花爛熳,牡丹芍藥,種種上市。賣花者以馬頭竹籃鋪排,歌叫之聲,清奇可聽。
——宋·孟元老《東京孟華露》
減字木蘭花

賣花擔上,買得一隻春欲放。淚染輕勻,猶帶彤霞曉露痕。

怕郎猜道,奴面不如花面好。雲鬢斜簪,徒要教郎比並看。


李清照雖然婚前已經幾出名
但呢段時期流傳落黎嘅詞作唔多
加埋李清照好長命,十八歲結婚
我地讀到嘅作品,多數係婚後嘅:O 

不過當我地讀過幾首婚前之作
係好能夠攞黎同婚後比較
即係少女對愛情期望理想落實
到底會係開心、傷心,定係迷惑?
我地就由呢首婚後作開始啦!#hoho# 



賣花擔上,買得一隻春欲放。淚染輕勻,猶帶彤霞曉露痕。


上半片講詞人去買花
新婚李清照出街周圍shopping [sosad] 
見到有檔花店,就去幫襯下啦
「春欲放」,呢三個字好貼切
未完全盛開嘅花朵,春意盎然
似乎可以用肉眼望到即將展示嘅生命力
「春欲放」,唔係好似新婚嘅少女咩?:P 

「淚染輕勻」四字,好鬼生動
將花擬作女人化妝
唔係用化妝品,係用「淚」
可以想像係晨間嘅露水沾係花瓣
露水嘅映照,往往令花更美[flowerface] 

故有「猶帶彤霞曉露痕」之句
清照見到呢一枝花仲有「彤霞」、「曉露」
詞人之眼,係望到晨光刻印於花
露水留痕,咁靚嘅花點可以唔買呀?#love# 



怕郎猜道,奴面不如花面好。雲鬢斜簪,徒要教郎比並看。

下半片由花轉入人際
清照開始係到諗,朵花咁靚
靚過我,老公見到咪唔鍾意我!
我會唔會真係唔夠朵花靚架?@_@ 
一如東坡詩曰:
人老簪花不自羞,花應羞上老人頭

詞人好少女口吻咁講:
哼,唔得,等我都扮靚先得:P 
睇吓我黑長真嘅秀髮,斜插髮簪
等我問吓老公,邊個最靚
你講你愛我,等我知道對錯!:-[ 

呢首詞作好簡單,又好生鬼:P 
如果我地用女性主義嘅觀點睇
用花去同自己比,咁care男人嘅目光
好可能會被批評為女性嘅自我物化#kill# 
不過我地必須知道宋代根本無呢種意識
而且文學之美,唔係得女性主義

係愛情入面又有邊個唔著種愛人嘅目光呢?
因為愈愛對方,先愈緊張佢嘅睇法
用呢種心情去睇,可以連接當下:) 
我地每一個人,都會驚「奴面不如花面好」
我地又點先能夠確定係對方唯一嘅花?
清照此問,唔係我地千百年不斷重覆緊咩?#bye#

No comments:

Post a Comment