Monday, February 5, 2018

[古典文學入門(六)Ep.5]率真自然:青春最美麗的景緻 讀李清照如夢令(常記溪亭日暮)

昔人論詩詞,有景語、情語之別,不知一切景語皆情語也。
——王國維
https://www.youtube.com/watch?v=GPnymcrXgX0

如夢令

常記溪亭日暮,沉醉不知歸路。興盡晚回舟,誤入藕花深處。爭渡,爭渡,驚起一灘鷗鷺。

自然景色嘅存在,係需要我地抬頭發現
天上嘅繁星,邊顆先係你最亮眼的星?#love# 
忙碌之後,有冇試過望過令你無限好嘅夕陽?
相信你人生入面,一定有某個好靚嘅片刻:P 

李清照選擇將呢個片刻,凝結成詞
「常記」二字,深刻咁揭示:
片刻美麗嘅景色,會刻印係我地記憶:D 
就好似一首只係屬於我地嘅詩咁
隨時可以透過回憶,不斷回到現場;-) 



常常憶記,溪亭日暮泛舟時
景色令人「沉醉」,故「不知歸路」:O 
我地不妨問:係咪真係唔知?
定係只為留係呢到更耐
而生出嘅不捨之句?
其他路都尚可記,唯有「歸路」不知#bye# 

「興盡晚回舟,誤入藕花深處」
愈留愈耐,終於到「興盡」之時
已經天色昏暗,快活不知時日過
船舟回程,竟然行錯入藕花深處[photo] 
正係上連「不知歸路」,互相呼應

「誤入」二字,最堪玩味
放係我地嘅人生,行錯有時令人傷心:-( 
但有時行錯路,偏偏令我地見到更多
因為日日我地都行同一條路,睇一樣嘅嘢
「誤入」,正係揭示新嘅可能
可能係一片「藕花」美景#hehe# 



「爭渡,爭渡,驚起一灘鷗鷺」
爭,解作怎樣、怎麼
詞人係到問:
要點樣,點樣先出得返去呢?[bomb] 
我地必須想像呢個動作嘅情境
少女置身小舟,小舟圍繞眾花
日暮斜光,花香撲鼻沉醉
歸路迷失係靚景靚花之中:P 

一再詢問,一再尋覓
其實絕無半點焦急
萬籟俱寂之際,驚起鷗鷺[bouncy] 
沿住清照之眼,我地見到眾鳥高飛
眾鳥高飛,又俯瞰詞人小舟
少女、小舟、群花、日暮
正係最美麗的青春景緻#love#

No comments:

Post a Comment