Sunday, October 29, 2017

[古典文學入門(四)ep.34]須信,無情對面是山河 辛棄疾講後記



相對我地之前講過嘅大文學家
陶淵明、李商隱、蘇東坡#love# 
辛棄疾,稼軒詞係更加貼近香港人嘅心
因為我地面對嘅境況
係大環境,係普遍性黎講係好相似
文學斷不止怡情養性而已
本身即具有介入家國、反映社會之可能O:-) 

中國古典文學,同家國社會嘅連繫係緊密嘅
而呢一點,正係稼軒一生盡現#kill# 
四十三年,望中猶記,烽火揚州路。
北宋故土淪入金人之手
南宋偏安,日漸衰敗
天下英雄誰敵手?曹劉。生子當如孫仲謀。
漢奸無數,當權者不思進取
稼軒縱然文武雙全,依然無力回天:~( 
待燃犀下看,憑欄卻怕,風雷怒,魚龍慘。 
忠貞一生,為國為民
卻落得無數小人中傷,降職罷免xx( 



近日同朋友傾計講到中文教學:) 
講到考試必然用到嘅萬用字:「懷才不遇」
成日聽到呢四個字可以概括哂一切咁
但係呢種講法只係大體而言,濫用係好危險架!#no# 
「士不遇」之中,又有幾多唔同嘅呈現?
陶淵明嘅不遇,又點可以同辛稼軒相提並論?
當我地習慣於考試方式嘅概括
亦代表失去更進一步閱讀,發現唔同嘅可能
文學貴乎人,若如僵屍,不如不讀#dislike# 

而家我地都知,稼軒係多元面向嘅人
家國之外,愛情、田園都係詞中不斷出現
理想受阻,稼軒並非一成不變嘅僵屍[slick] 
佢以各種唔同嘅出路,突破困境
溪邊照影行,天在清溪底。天上有行雲,人在行雲裏。
我見青山多嫵媚,料青山、見我應如是。

田園之夢,反映其名士風貌
人與自然,又何曾在中國古代分離?[photo] 
倩何人、喚取紅巾翠袖, 搵英雄淚?
眾裏尋他千百度。驀然回首,那人卻在,燈火闌珊處。

英雄美人,豪情尚需溫柔鄉
成家之後才能立業,群體必先有個人;-) 



但使情親千里近;須信,無情對面是山河。
稼軒之句,何嘗唔係作者與讀者之間嘅距離?
我相信,閱讀唔單係純粹理性嘅思辨
更重要嘅係情感嘅連繫,主客嘅融合
透過三十多篇嘅文,我地同稼軒
你同我之間,亦都有「千里近」之感
人生許許多多嘅影響,往往來自千里之外:D 

談不盡嘅稼軒,談不盡嘅文藝#hoho# 
稼軒自然有更加豐富嘅面貌,留待有心人更進一步閱讀
但願我給你嘅鎖匙有用,可以幫你開到呢道大門
曲終人不散,我依然會繼續講古典文學 
文學離唔開人,一個又一個驚世嘅文學家,先係核心
透過認識佢地,一篇又一篇嘅作品,先可以深入文學
呢一道門,或者唔係最好嘅
但我保證,呢一道門,永遠為有心人而開 #bye# 

呢邊再放一次我開嘅blog,方便重溫:
http://deliver90.blogspot.tw/
最後請有心支持文藝嘅文友記得Like one like:
https://www.facebook.com/%E5%BE%B7%E5%B0%BC%E6%80%9D%E5%8C%96-1410350102358414/?ref=bookmarks

No comments:

Post a Comment