Sunday, December 31, 2017

[古典文學入門(五)ep.11]視此雖近,邈若山河 《世說新語》(竹林七賢)講後記

陳留阮籍,譙國嵇康,河內山濤,三人年皆相比,康年少亞之。預此契者:沛國劉伶,陳留阮咸,河內向秀,琅邪王戎。七人常集于竹林之下,肆意酣暢,故世謂「竹林七賢。」
——《世說新語》


我最早接觸竹林七賢
係中學果陣睇蔣勳嘅《孤獨六講》#love#xm 
後生仔,總係有存在嘅焦慮
社會學校嘅群體壓抑
一定會令孤獨嘅個體痛苦#:-(#xm 


正係最多情善感嘅年齡,遇上竹林七賢
比咗我好大嘅衝擊,原來呢個世界有人咁勇敢!#adore#xm
《世說新語.任誕》:
阮籍嫂嘗還家,籍見與別。或譏之。籍曰:「禮豈為我輩設也?」
《世說新語.任誕》:
劉伶恆縱酒放達,或脫衣裸形在屋中,人見譏之。伶曰︰「我以天地為棟宇,屋室為褌衣,諸君何為入我褌中?」
當時緊係唔能夠明佢地嘅社會時代
但竹林七賢直接呈現嘅名士風流
世界唔可以局限個人嘅豪邁#kill#xm 
令我知道,人格之美係可以有學校以外嘅呈現



後黎大個咗,睇得多咗先知
竹林七賢,唔係每個都咁堅定不移#cn#xm 
但反而學識咗體諒每個人嘅生存方式
就算係最俗最入世嘅王戎

《世說新語.傷逝篇》:
「吾昔與嵇叔夜、阮嗣宗共酣飲於此壚,竹林之遊,亦預其末。自嵇生夭、阮公亡以來,便為時所羈紲。今日視此雖近,邈若山河。」
「視此雖近,邈若山河」四字
其實非真性情不能言之#O:-)#xm 
或者係現場社會入面,我地可能都係俗物
但俗物都有性情,都有理想嘅渴望
咁樣,都唔可以話毫無價值#bye#xm 



《世說新語.雅量》:
嵇中散臨刑東市,神氣不變。索琴彈之,奏廣陵散。曲終曰:「袁孝尼嘗請學此散,吾靳固不與,廣陵散於今絕矣!」太學生三千人上書,請以為師,不許。文王亦尋悔焉。
我地都心懷理想,敬佩英雄
套之入香港社會,又豈非無呢種人存在?#adore#xm 
竹林七賢面對過佢地時代嘅考驗
亦都交出咗佢地成績表,功過由人論之
時代嘅試煉,係每個時代嘅人都要回答
或者我地可以係歷史嘅人格美入面
得到些少啟示,得到些少共鳴#hoho#xm 

談不盡嘅竹林七賢,談不盡嘅文藝#:)#xm 
《世說新語》自然有更加豐富嘅面貌,留待有心人更進一步閱讀
但願我給你嘅鎖匙有用,可以幫你開到呢道大門
曲終人不散,我依然會繼續講古典文學 
文學離唔開人,一個又一個驚世嘅文學家,先係核心
透過認識佢地,一篇又一篇嘅作品,先可以深入文學
呢一道門,或者唔係最好嘅
但我保證,呢一道門,永遠為有心人而開#[offtopic]#xm 

呢邊再放一次我開嘅blog,方便重溫:
http://deliver90.blogspot.tw/
最後請有心支持文藝嘅文友記得Like one like:
https://www.facebook.com/%E5%BE%B7%E5%B0%BC%E6%80%9D%E5%8C%96-1410350102358414/?ref=bookmarks

No comments:

Post a Comment