Friday, December 1, 2017

[古典文學入門(五)ep.6]中國酒神:酒能醉人心,酒能傷人身 讀《世說新語》之劉伶篇

放情肆志,以細宇宙齊萬物為心。常乘鹿車,攜一壺酒,使人荷鍤而隨之,謂曰︰「死便埋我。」泰始初對策,盛言無為之化。時輩皆以高第得調,伶獨以無用罷。竟以壽終。墓在保定府安肅縣張華村。
——《晉書·劉伶傳》


《世說新語.容止》:
劉伶身長六呎,貌甚醜悴,而悠悠忽忽,土木形骸。

劉伶,字伯倫,沛國人
史記記載佢好樣衰[sosad] 
仲要得150cm
But your face is not your fate#no# 
同時都有話佢係性情放達之人
好似癲狂嘅人咁,平時不加修飾
只係同竹林七賢呢種名士有私交:P 

竹林七賢有做官,又有唔做官
劉伶都係為世所迫為官xx( 
不過佢係朝廷問意見果陣
用「無為而化」答之,都幾似阮籍種做法
做官不做事,以表其志
結果被評為無益之策慘遭罷免:-( 



《世說新語.文學》:
劉伶著酒德頌,意氣所寄。

劉伶係中國歷史上飲酒飲到留名青史
真正係嗜酒如命,同李白有得一戰
終其一生嘅著作係<酒德頌>一篇文章[bomb] 

有大人先生者,以天地為一朝,萬朝為須臾,日月為扃牖,八荒為庭衢。行無轍跡,居無室廬,暮天席地,縱意所如。止則操卮執觚,動則挈榼提壺,唯酒是務,焉知其餘?

大人先生,係劉伶自喻:) 
劉伶係呢篇文章入面,講到酒德
即係飲酒飲到進入超越常人俗世嘅精神境界
世間嘅禮法、規則,都如塵土一樣[slick] 
不過劉伶呢種咁推崇醉酒嘅思想
種種放浪形骸都係針對政權無聲嘅抗議



《世說新語.任誕》:
劉伶病酒,渴甚,從婦求酒。婦捐酒毀器,涕泣諫曰︰「君飲太過,非攝生之道,必宜斷之!」伶曰︰「甚善。我不能自禁,唯當祝鬼神,自誓斷之耳!便可具酒肉。」婦曰︰「敬聞命。」供酒肉於神前,請伶祝誓。伶跪而祝曰︰「天生劉伶,以酒為名,一飲一斛,五斗解酲。婦人之言,慎不可聽。」便引酒進肉,隗然已醉矣。
劉伶嗜酒,係瘋狂嘅沈迷@_@ 
由精神解放嘅享樂,變成毒害生命嘅自害
劉伶嘅老婆好唔開心,灑光哂堆酒,打爛酒器
喊往咁求佢戒酒:
你再飲落去,會死架!:~( 

劉伶其實都係好鬼馬
佢就講:
請神明幫我戒酒,要有酒肉敬神
有神明幫我,一定得!O:-) 

點知當佢老婆準備哂酒肉敬神
劉伶居然講:
我天生就係鍾意飲酒架啦#ng# 
酒係我嘅名字!
女人講嘢唔可以信
我邊到可以聽佢點架?[slick] 



《世說新語.任誕》:
劉伶恆縱酒放達,或脫衣裸形在屋中,人見譏之。伶曰︰「我以天地為棟宇,屋室為褌衣,諸君何為入我褌中?」

劉伶只要喝酒就會除哂衫褲留係屋企
人地見到佢咁就恥笑佢啦[369] 
劉伶理直氣壯咁答:
天地係我嘅屋企嘅棟宇
屋企係我條底褲
你地而家擅自闖入我條底底做咩?[banghead] 

禮法係群體規則
劉伶係自己屋企解放自己
真係關你鬼事咩#fuck# 
呢種反抗禮法嘅行為
絕對唔係簡化做痴線兩個字
而係以身體作為社會介入嘅姿態

《竹林七賢論》:
籍與伶共飲步兵廚中,並醉而死。

劉伶係魏晉時代嘅酒醉者
酒醉迷離之眼,見證時代黑暗O:-) 
常乘鹿車,攜一壺酒,使人荷鍤而隨之,謂曰︰「死便埋我。」
佢樂於飲酒,其實又苦於飲酒
同人講,我死咗隨時埋我啦
生命對佢黎講,已經可有可無#cn# 

劉伶官場失意後,依然得唔到自由
世界係巨大嘅監獄
以玩世不恭反抗禮教,以酒麻醉身心:O 
但係,呢種方式係充滿壓抑
最後長期飲酒傷害自己嘅身體,醉酒而亡
劉伶以酒為名,真正同酒合二為一
或者,所有醉酒者都有相似嘅悲哀:-(

No comments:

Post a Comment